Jeśli otrzepaliście się już z Halloweenowych pajęczyn, a po dyniach pozostało już tylko smętne wspomnienie zjedzonej pysznej zupy lub dyniowego ciasta to pora na całkiem nowe klimaty. Uzupełniwszy jednak najpierw skrzętnie zapasy słodkości przetrzebione przez pociechy sąsiadów w ramach akcji „cukierek albo psikus” czas usadowić się wygodnie w fotelu z ciepłą, aromatyczną herbatą i poczytać o najnowszych doniesieniach z branży książkowej i wydawniczej. Gotowi? To zaczynamy.

  • Moda i literacki Nobel? To nie jest pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi do głowy. Tymczasem marka Medicine nawiązała współpracę z Fundacją Wisławy Szymborskiej i wspólnie  stworzyli kolekcję ubrań inspirowaną twórczością polskiej poetki. Na poszczególnych modelach można znaleźć zarówno jej wiersze, jak i kolaże o czym donosi Dzień dobry TVN
  • Miłośnicy audiobooków i   elektronicznych wydań książek mogą ze spokojem patrzeć w przyszłość. Ci, którzy wielbią tradycyjne wydania papierowe mogą być w nieco gorszych humorach. Dlaczego? Z powodu kłopotów na europejskim rynku papieru. Temat przybliża materiał forsal.pl
  • Jedzenie i książki? Tego duetu nie poleci razem żaden szanujący się pracownik biblioteki. Jednak już jedzenie na podstawie książek to całkiem co innego – pod warunkiem, że nie korzystacie z przepisów zawartych w kryminałach. 😉 Tymczasem booklips.pl pisze o słynnych tostach z serem według przepisu Jane Austen i innych kulinarno-literackich formułach wartych wypróbowania.
  • Jak wynika z raportu „Kultura w 2020 roku” opracowanego przez GUS przeciętny Polak wydał „aż” 25 zł 44gr (bez kwot przeznaczonych na zakup podręczników szkolnych dla dzieci). To i tak o 1,44 zł więcej niż poprzednim 2019 roku. Więcej ciekawych danych z tego opracowania przytacza publikacja serwisu rynek-ksiazki.pl
  • Któż z nas nie lubi miłosnych historii z happy endem? A jeśli dodatkowo miejscem, którym łączy na całe życie jest biblioteka, zaś spuścizną tego związku donacja  w wysokości ponad 1 mln dolarów na rzecz ukochanej książnicy? Zaciekawieni? Jeśli tak, to zapraszamy na łamy lubimyczytac.pl
  • Celem  akcji Fundacji ARKA pod hasłem „Książka za drzewo: jest nauka szacunku do książek i promocja czytelnictwa połączone z niezwykle ważną ideą sadzenia drzew. Miłość do książek i szacunek do ekologii to przesłanie, które musi spotkać się z ciepłym przyjęciem. O szczegółach akcji przeczytacie więcej na stronach bookeriada.pl

 

W tym numerze Librokalejdoskopu to już wszystko.

Do przeczytania niebawem! 🙂